Verzekering Direkt is aangesloten bij de Kifid onder nummer 300.014950.

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening is bedoeld om voor u, als consument, één loket te bieden voor de beslechting van (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners en voor informatie over financiële zaken.

Vanzelfsprekend kunt u altijd naar de rechter gaan in geval van een conflict, maar de binnen Kifid werkzame Ombudsman en Geschillencommissie kunnen u een alternatief bieden: in een relatief kort tijdsbestek (procederen kost vaak jaren) wordt in overleg met de betrokken financiële dienstverlener getracht een oplossing te vinden of wordt geoordeeld over de kwestie. 

Kifid wordt gefinancierd door een gelijknamige stichting die is opgericht door de genoemde branche-organisaties. Deze hebben overigens geen enkele invloed op of bevoegdheid ten aanzien van de wijze waarop een zaak wordt behandeld. Bovendien is de onafhankelijkheid van de Ombudsman en de Geschillencommissie gewaarborgd door hun reglementen en de wijze van hun benoeming. 

Via Kifid kunt u toegang verkrijgen tot de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Ombudsman Pensioenen.

 

Wij bieden u een totaaloplossing
voor een lage premie

 

Vergelijken

 

Wij bieden u een totaaloplossing
voor een lage premie

 

Vergelijken

 

Wij bieden u een totaaloplossing
voor een lage premie

 

Vergelijken